Melabur di Alibaba dan Tencent dengan Unit Trust

Alibaba & Tencent



Alibaba dan Tencent adalah antara syarikat terbesar yang menyediakan khidmat 'online payment'. Penganalisa dari JPMorgan berpendapat harga saham syarikat gergasi ini dijangka berpotensi melonjak sebanyak 65 - 78 % dari harga semasa. Ini berikutan dengan trend fintech yang sedang hangat di China.
Sumber: http://blogs.barrons.com/asiastocks/2017/03/14/why-alibaba-tencent-have-at-least-65-upside/

Sumber: http://blogs.barrons.com/asiastocks/2017/03/14/why-alibaba-tencent-have-at-least-65-upside/


Hari ini, orang China di Shenzen beratur bayar coffee Starbuck tanpa menggunakan cash. Mereka juga tak gunakan kad kredit. Tetapi mereka menggunakan smartphone!  Jadi jangan pelik bila kita travel ke sana melihat orang China tidak bawa wallet/purse ketika membeli-belah.








Untuk pengetahuan, Tencent juga ada banyak produk lain yang mereka pasarkan contohnya WeChat di mana ia merupakan messenger app yang popular digunakan masyarakat China. Di Malaysia famous juga, tapi di kalangan budak-budak yang baru nak "up"..hehe. 

Jadi, sebagai investor Unit Trust di Malaysia, kita juga boleh ambil kesempatan dari trend yang sedang hangat di China ini dengan melabur di dana unit trust patuh syariah yang ada heavy exposure pada Alibaba dan Tencent. Setakat pengetahuan saya, ada dua unit trust fund patuh syariah yang masih memegang kedua-dua saham syarikat gergasi tersebut seperti rajah di bawah. Untuk mengetahui lebih lanjut tentang dana-dana tersebut, boleh hubungi saya. 






Happy Investing.
Zhafran @ Abu Muhammad 
Whatsapp / Telegram: 0122153974
Email: zhafran.jarir@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Up